AÇIK BÜFE VE SERPME KAHVALTIDA YENİ DÖNEM: GIDA İSRAFINA KARŞI TARİHİ ADIM

Cumhurbaşkanlığı Tarım ve Gıda Politikaları Kurulu, Türkiye’de yıllık 23 milyon tona ulaşan gıda israfını önlemek için harekete geçti. Planlanan düzenlemeyle serpme kahvaltıda “kişi sayısı dayatması” sona erecek, otellerde ise “her şey dahil” sistemi yerine “yiyeceğini seç” modeli getirilebilecek.
Türkiye İsrafı Önleme Vakfı verilerine göre her yıl sofraya ulaşmadan çöpe giden meyve ve sebzelerin oranı yüzde 35’i buluyor. İsraf, gıda enflasyonunu da tetiklerken, kurulun hazırladığı kapsamlı rapor önümüzdeki iki ay içinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a sunulacak. Düzenleme Meclis’ten geçerse israfı önleyici yasal adımlar atılacak. 
SERPME KAHVALTILARIN YÜZDE 50’Sİ ÇÖPE GİDİYOR
Cumhurbaşkanlığı Tarım ve Gıda Politikaları Kurulu Üyesi ve TÜRES Başkanı Ramazan Bingöl, serpme kahvaltılardaki israfın boyutuna dikkat çekerek, “Ürünlerin yarısı masadan dokunulmadan kalkıyor. Mekânların kişi başı dayatması israfı daha da artırıyor. Oysa 3-4 kişi iki kişilik kahvaltıyla rahatça doyabilir” dedi.
Bingöl, otellerdeki açık büfe sisteminin de büyük israfa neden olduğunu belirterek, “Her çeşit yemeği tabağa alıp bitirmemek milyonlarca liralık kayıp demek. İsrafı önlemek, gıda enflasyonu ile mücadelede en önemli adım” ifadelerini kullandı. 
OTELLERDE ‘ALA CARTE’ SİSTEMİ
Yapılması planlanan yasal düzenlemelerle, otellerde “her şey dahil” yerine ala carte sisteme geçilmesi gündemde. Misafirler yalnızca yiyeceği kadar sipariş verecek, masadan artan yemekler minimize edilecek. Restoran ve kafelerde de “kişi sayısı zorunluluğu” yasaklanacak. Kurala uymayan işletmelere ise Ticaret Bakanlığı tarafından ceza uygulanacak. 







